انتشار کتاب «فناوری اطلاعات برای کسبوکارهای کوچک» در جهاددانشگاهی قزوین

به گزارش روابطعمومی جهاددانشگاهی قزوین، کتاب «فناوری اطلاعات برای کسبوکارهای کوچک»، یک نمای کلی از نحوهٔ استفاده شرکتهای کوچک و متوسط از انعطافپذیری، پیشبینی، چابکی، سازگاری و استراتژیها برای اجرای بهتر نوآوریهای فناوری اطلاعات و پهنای باند را ارائه میدهد.
کسبوکارهای کوچک و متوسط معمولاً رشد قابلتوجهی در فناوری ندارند و این موضوع اغلب نیروی انسانی، فرصتها و مزیتهای مهارتی کسبوکارها را تضعیف میکند. این کتاب راهنمای بسیار خوبی برای شرکتهای کوچک و متوسط است و آنها را قادر به دستیابی به کارایی و اثربخشی بیشتر در نحوهٔ استفاده از فناوری میکند.
کتاب «فناوری اطلاعات برای کسبوکارهای کوچک»، به کسبوکارهای کوچک و متوسط در مورد روندهای فناوری (مانند خدمات ارتباطات سیار، ابزارهای مدیریت مشتری و فروشنده، دادههای مقیاسپذیر و برنامههای استخراج دانش) که ممکن است پتانسیل تغییر ماهیت عملیات شرکتهای کوچک و متوسط را داشته باشند، هشدار میدهد.
مباحث این کتاب از ۸ فصل تشکیلشده است:
فصل ۱، شرکتهای کوچک و متوسط را تعریف میکند و اهمیت فناوری اطلاعات باند وسیع برای رشد و موفقیت شرکتهای کوچک و متوسط را توضیح میدهد.
در فصل ۲، در مورد اینکه چگونه فناوریهای تلفن همراه مبتنی بر پهنای باند، نیازهای کسبوکار شرکتهای کوچک و متوسط را پشتیبانی میکنند، بحث میشود.
درحالیکه فصل ۱ و ۲ فرصتها و مزایایی را که فناوری اطلاعات باند پهن، میتواند برای شرکتهای کوچک و متوسط ارائه دهد را ترسیم میکند؛ موضوعاتی که از تغییرات در محل کار و فضای کاری ناشی از برنامههای کاربردی فناوری اطلاعات باند پهن ناشی میشوند، تمرکز فصل ۳ هستند.
در فصل ۴، در مورد فنآوریهای اطلاعاتی موجود و نوظهور که شرکتها میتوانند آنها را کشف و اتخاذ کنند و همچنین چگونگی بررسی موضوع «تناسب» در شرکت بحث میشود.
فصل ۵، به این موضوع میپردازد که چگونه شرکتهای کوچک و متوسط تصمیم میگیرند به چه برنامههای کاربردی فناوری اطلاعات نیاز دارند و تعیین میکنند که چگونه بهترین آنها را بهکارگیرند.
یک مدل جامع از سازمان فناوری اطلاعات در فصل ۶ ارائهشده و بر آن دسته از حوزههای فرآیندی که برای ارتقای موقعیت رقابتی شرکتهای کوچک و متوسط از طریق فناوری اطلاعات ضروری است، تأکید میشود.
هدف از فصل ۷ توضیح بیشتر برخی از مفاهیم ارائهشده در فصلهای قبل با نمونههایی از اقدامات موفق است.
در فصل پایانی ۸ ماهیت «کارآفرین فناوری اطلاعات» و ویژگیهای حیاتی کارآفرینان موفق فناوری اطلاعات را بررسی میکنیم.
این کتاب در ۲۳۶ صفحه و قطع وزیری به بهای ۳۰۰ هزار تومان از سوی انتشارات جهاد دانشگاهی قزوین منتشرشده است. علاقهمندان میتوانند برای تهیه نسخه فیزیکی این کتاب به لینک https://B2n.ir/q86481 مراجعه کنند.
نظر شما :