جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای پرشور و مبتنی بر آینده نگری و تصمیم راهبردی است

۲۲ مرداد ۱۴۰۳ | ۱۷:۱۱ کد : ۷۴۶۹۰ ستادی اخبار برگزیده
نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجموعه جهاد دانشگاهی پرشور و مبتنی بر آینده نگری و ترسیم راهبردی از خط و مشی انقلاب اسلامی در عرصه‌های کلان است. 
جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای پرشور و مبتنی بر آینده نگری و تصمیم راهبردی است

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی قزوین، فاطمه محمد بیگی، در گردهمایی چهل و چهارمین سالگرد تشکیل جهاد دانشگاهی ضمن عرض خدا قوت به مجموعه جهاد دانشگاهی واحد استان قزوین اظهار کرد: جهاد دانشگاهی یکی از نهادهای مورد تایید و تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی هستند چرا که مجموعه جهاد دانشگاهی توانسته گروهی از نخبگان را گرد هم آورد. 
وی با بیان اینکه، رهبر معظم انقلاب بیانات جالبی در خصوص جهاد دانشگاهی دارند، افزود: رهبری در وصف جهاد دانشگاهی می‌فرمایند؛ جهاددانشگاهی‌ می‌تواند آن‌ دستگاهی‌ باشد که‌ این‌ موج‌ جوان‌ تحصیل‌کن‌ دانشجوی‌ کشور را در داخل‌ دانشگاه‌ها هدایت‌ کند و این‌ها را به‌ پختگی‌ و کمال‌ لازم‌ برساند. 
نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رهبری در جای دیگری می‌فرمایند؛ همیشه به مجموعه جهاد دانشگاهی امیدوار بوده‌ام و الان هم امیدوارم هستم. 
وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مجموعه جهاد دانشگاهی پرشور و مبتنی بر آینده نگری و ترسیم راهبردی از خط و مشی انقلاب اسلامی در عرصه‌های کلان است. 
محمد بیگی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید کاظم آشتیانی اظهارکرد: اقداماتی که این شهید بزرگوار در راستای زیست فناوری انجام دادند، مصداق بارز جهاد است. فعالیت جهاد دانشگاهی در حوزه ناباروری و همچنین گوسفند رویانا سبب شده تا رتبه اول تکنولوژی دنیا را از آن خود کنیم. 
وی ادامه داد: بسیاری از کشورها ما را از اقدامات جهاد دانشگاهی می‌شناسند، نمونه بارز و مصداق این سخن کنگره بین‌المللی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی است که کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا در این کنگره حضور داشتند. 
نماینده مردم قزوین البرز و آب یک در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: جهاد دانشگاهی علاوه بر حوزه سلامت در سایر حوزه‌ها همچون اشتغال و کارآفرینی نقش آفرینی کرده و این نشان از آن دارد که این مجموعه در راستای فرمایشات و آرمان‌های مقام معظم رهبری قدم برمی‌دارد. 
وی ادامه داد: امروز استان قزوین مفتخر به کسب رتبه اول در کارآفرینی و اشتغال دارد و حائز رتبه‌های برتر هستیم که کارنامه فعالیتی برخی دستگاه‌های جهادی از جمله جهاد دانشگاهی است. 
محمدبیگی تصریح کرد: یکی از اقدامات قابل توجه جهاد دانشگاهی فرهنگ سازی و توجه به مقوله فرهنگ در ست اجتماعی است امروز شاهد طراحی لباس‌هایی برگرفته از نقش و نقوش‌های سنتی از آثار و ابنیه قزوین هستیم که نشان از تلاش جهاد دانشگاهی دارد. 
وی ادامه داد: امروز حکمرانی کشور به سمت حکمرانی مشارکتی پیش رفته و جهاد دانشگاهی و سایر دستگاه‌های نظیر جهاد می‌توانند نقش مثمرثمری در این مدل از حکمرانی داشته باشند. 
این نماینده مجلس بیان کرد: امروز اگر ما جهاد دانشگاهی را بخواهیم از تئوری انقلاب اسلامی منفک کنیم، انقلاب اسلامی و نقش‌های آن از بین می‌رود بنابراین نقش تک تک جهادگران جهاد دانشگاهی بسیار ارزنده است.
وی ادامه داد: وظیفه مسئولان رشد و نمایندگان مجلس این است که زیرساخت‌های لازم را برای این مجموعه فراهم کند. توانستیم در مجلس یازدهم و در سایه‌سار دولت سیزدهم، اعتبارات خوب و قابل توجهی برای جهاد دانشگاهی تخصیص دهیم. 
محمدبیگی در پایان گفت: اقدامات و طرح‌هایی که از دل جهاد دانشگاهی بیرون می‌آید در هیچ کجای کشور و حتی ا نظیر ندارد و می‌توان گفت جهاد دانشگاهی مجموعه‌ای است که می‌تواند اولین ابداعات را داشته باشد. 


انتهای پیام

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی استان قزوین جهاددانشگاهی قزوین استان قزوین قزوین سالروز تأسیس جهاددانشگاهی


نظر شما :