مسئول تبلیغات و بازاریابی جهاددانشگاهی قزوین

اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش تبلیغاتی با بازدهی سرمایه خوب است

۳۱ تیر ۱۴۰۳ | ۱۶:۱۴ کد : ۷۳۶۵۱ ستادی اخبار برگزیده
مسئول تبلیغات و بازاریابی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: با گسترش فضای مجازی در حال حاضر نقش اینفلوئنسرها در تبلیغات بسیار جدی شده به‌طوری‌که برخی کسب‌وکارها بودجه اصلی تبلیغات خود را بر روی مبحث اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تجربه نشان داده که موفق نیز بوده‌اند. چراکه اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش تبلیغاتی مناسب با بازگشت سرمایه مناسب است.
اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش تبلیغاتی با بازدهی سرمایه خوب است

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی قزوین، محمدمهدی افشار اظهار کرد: تبلیغات می‌تواند مهم‌ترین عامل در زنده شدن برند شما باشد از همین رو در دنیای امروز که رقابت در صنایع و کسب‌وکارها تنگاتنگ‌تر از قبل شده، تبلیغات یک اصل جدایی‌ناپذیری در کسب‌وکارها به‌حساب می‌آید.

وی بابیان اینکه تبلیغی موفق است که آگاهی‌دهنده، ترغیب‌کننده و یادآوری کننده باشد، گفت: در حال حاضر امروزه تبلیغات بر ۲ بستر تبلیغات غیر دیجیتال (شامل تبلیغات محیطی، تبلیغات چاپی و...) و تبلیغات اینترنتی یا دیجیتالی صورت می‌گیرد که بر اساس آخرین گزارش‌های منتشرشده، سهم تبلیغات دیجیتال در بودجه تبلیغاتی کسب‌وکارها به‌طور مستمر در حال افزایش است؛ البته که نباید سهم مهم تبلیغات غیر دیجیتال در رشد کسب‌وکار را نیز نادیده گرفت.

مسئول تبلیغات جهاددانشگاهی قزوین بیان کرد: امروز پیام‌های تبلیغاتی زیادی از طرق و رسانه‌های مختلف به مخاطبین و مردم می‌رسد که اگر تبلیغات درست نداشته باشیم، واقعاً دیده شدن برند و کسب‌وکار، امری بسیار سخت است. بنابراین نحوه درست تبلیغ کردن موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود.

وی بابیان اینکه باید به هوش مصنوعی به‌عنوان یک فرصت جدید در تبلیغات نگاه کرد، افزود: در جامعه امروزی که اکثریت افراد از طریق اینترنت نیازهای روزانه خود را برطرف می‌کنند؛ باید بگوییم که تبلیغات دیجیتالی نقش مهمی را در پایداری کسب‌وکارها ایفا می‌کند. با توسعه هوش مصنوعی، سرعت تبدیل کسب‌وکارهای سنتی به دیجیتال در حال افزایش است و باید گفت که امروز کسب‌وکارهایی موفق هستند که مبتنی بر هوش مصنوعی فعالیت می‌کنند.

این فعال حوزه تبلیغات عنوان کرد: معمولاً صاحبان کسب‌وکارهای نوپا با چالش مختلفی در خصوص فرآیند تبلیغات خود مواجه هستند؛ برای شروع یک کسب‌وکار جدید، باید به این نکته توجه کنیم که در حال حاضر قشر کثیری از مخاطبین ما از نسل Z خواهند بود. نسلی که از کودکی با فضای دیجیتال کارکرده‌اند و با این فضا آخت هستند. بنابراین برای نسل آینده کسب‌وکار سنتی معنی خاصی ندارد.

وی در ادامه خطاب به افرادی که به دنبال راه‌اندازی یک کسب‌وکار جدید هستند، گفت: توصیه می‌شود کسب‌وکارهای نوپا ابتدا مدل کسب‌وکار خود را مشخص کنند. کتاب خلق مدل کسب‌وکار یکی از تأثیرگذارترین کتاب‌ها برای شروع یک کسب‌وکار است.

افشار ادامه داد: مشتری شناسی از دیگر مشخصه‌هایی است که باید به آن توجه کرد. توجه به اینکه چه افرادی با چه گروه سنی از مشتریان کسب‌وکار شما هستند؛ موضوعی است که باید به‌صورت ویژه موردبررسی قرار گیرد. در همین راستا کتاب خلق ارزش پیشنهادی را به صاحبان کسب‌وکارهای نوپا پیشنهاد می‌کنم. صاحبان کسب‌وکارها بامطالعه این کتاب می‌توانند بسنجند که کالایشان چه ارزشی برای مشتری دارد و با درک از این موضوع در راستای رشد کسب‌وکار خود گام بردارند.

وی افزود: بسیاری از اساتید و کارشناسان حوزه تبلیغات معتقدند که تبلیغات دیجیتال بسیار به‌صرفه‌تر از تبلیغات محیطی است. با توجه به اینکه کسب‌وکارهای نوپا در ابتدای کار با مشکل سرمایه مواجه هستند، نیاز است که تمامی نیازها و راه‌های تبلیغاتی خود را به‌دقت بسنجند و بدانند که هر تبلیغی مناسب کسب‌وکارشان نیست و ازاین‌رو لازم است که برای انجام تبلیغات بسیار نکته‌سنج و خلاق باشند.

این فعال حوزه تبلیغات بیان کرد: صاحبان کسب‌وکارهای نوپا به فرآیند تبلیغات باید به‌عنوان یک تیغ دو لبه نگاه کنند. چنانچه تبلیغات به‌درستی هدف‌گذاری شود در توسعه و پایداری کسب‌وکار نقش بسزایی دارد و چنانچه نتواند هدف‌گذاری درستی داشته باشد به یک کسب‌وکار ضعیف و یا ورشکسته تبدیل می‌شود بنابراین توصیه می‌شود که حتماً پیش از اینکه کسب‌وکارهای نوپا تبلیغات خود را آغاز کنند، تمامی موارد مربوط به کسب‌وکار خود را بررسی نمایند.

وی ادامه داد: با گسترش فضای مجازی در حال حاضر نقش اینفلوئنسرها در تبلیغات بسیار جدی شده به‌طوری‌که برخی کسب‌وکارها بودجه اصلی تبلیغات خود را بر روی مبحث اینفلوئنسر مارکتینگ سرمایه‌گذاری کرده‌اند و تجربه نشان داده که موفق نیز بوده‌اند. چراکه اینفلوئنسر مارکتینگ یک روش تبلیغاتی مناسب با بازگشت سرمایه مناسب است.

افشار با تأکید بر اینکه باید در خصوص نقش اینفلوئنسرها در تبلیغات توجه کرد که کدام اینفلوئنسر و رسانه مناسب کسب‌وکار موردنظرمان است، افزود: یک نکته در خصوص اینفلوئنسر مارکتینگ این است که با فیلتر کردن اینفلونسرهای مناسب با توجه به هویتی که برند ما دارد، می‌توان یک تبلیغ درست داشت. به‌طورکلی ایفلوئنسرمارکتینگ روش بسیار مؤثری جهت بهبود استراتژی بازاریابی، دستیابی به اهداف کسب‌وکار در کنار کاهش هزینه‌های جانبی تبلیغات است.

انتهای پیام

کلیدواژه‌ها: جهاددانشگاهی استان قزوین تبلیغات بازاریابی اینفلوئنسرمارکتینگ


نظر شما :