یک مسئول:

نقش پررنگ آموزش‌های کوتاه‌مدت در اشتغال و مهارت‌افزایی

۱۴ تیر ۱۴۰۳ | ۱۱:۴۱ کد : ۷۳۲۲۸ ستادی معاونت آموزشی
مدیر مرکز آموزش های تخصصی کوتاه مدت جهاددانشگاهی قزوین گفت: آموزش‌های کوتاه‌مدت باید به مهارت‌افزایی ختم شود و بر مبنای نیاز بازار کار برنامه‌ریزی شوند و می‌توان گفت که این نکته، یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش‌های کوتاه‌مدت است.
نقش پررنگ آموزش‌های کوتاه‌مدت در اشتغال و مهارت‌افزایی

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان قزوین، مهندس جواد ملکی اظهار کرد: در دنیای کنونی که عصر دانایی و عصر اطلاعات نام‌گرفته است، تغییرات علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی چنان سریع، پرحجم و فراگیر شده است که باید همواره دانش و مهارت‌های جدیدی را کسب و یا به‌روزآوری نمود.

وی بابیان اینکه، آموزش به‌عنوان مهم‌ترین ابزار بهسازی جامعه و نیروی انسانی، به‌عنوان مهم‌ترین منبع تأمین دانش و مهارت‌های جدید در برابر چالش‌های عصر دانایی است، افزود: درواقع جامعه‌ای می‌تواند همگام با رشد و تحولات علم و فناوری قرن حاضر صاحب قدرت و حرف شود که نیروی انسانی توانمندی داشته باشد. در این راستا آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

این مدیر جهاددانشگاهی استان قزوین، خاطرنشان کرد: آموزش‌های تخصصی کوتاه‌مدت به آموزش‌هایی اطلاق می‌شود که هدف آن ارتقای سطح دانش، بینش و آمادگی صفرتا 100 داوطلبان برای بازار کار را مهیا کند.

ملکی ادامه داد: جهاددانشگاهی قزوین، با ورود در آموزش کوتاه‌مدت در حوزه‌های علمی، پزشکی، هنری، صنعتی و سازمانی باهدف ایجاد مهارت‌افزایی در نیروی انسانی و توسعه اشتغال در سطح استان، سالانه بیش از 20 هزار فراگیر دارد. در جهاددانشگاهی معتقدیم که آموزش‌های کوتاه‌مدت باید به مهارت افزایی ختم شود و بر مبنای نیاز بازار کار برنامه‌ریزی شوند و می‌توان گفت که این نکته، یکی از مهم‌ترین مزایای آموزش‌های کوتاه‌مدت است.

وی بیان کرد: از دیگر مزایای آموزش کوتاه‌مدت می‌توان به توسعه دانش تخصصی، افزایش بهره‌وری نیروی انسانی شاغل در دستگاه‌های اداری، افزایش دانش کاربردی، ارتقای سطح علمی و تخصصی، پرورش نیروی متخصص، خلاق و کارآمد و توانمندسازی مدیران دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد.

ملکی ادامه داد: دوره‌های کوتاه‌مدت تخصصی به افراد کمک می‌کند تا در مدت‌زمان کوتاهی، دانش و مهارت‌های موردنیاز خود را در زمینه‌های مختلف کسب کنند. این دوره‌ها برای افراد شاغل، دانشجویان، فارغ‌التحصیلان، و علاقه‌مندان به کسب مهارت‌های جدید مناسب هستند و می‌توانند بستر مناسبی را برای ورود به یک حرفه و شغل تخصصی را مهیا کند. 

وی در پایان تصریح کرد: پیشرفت علمی و مهارت‌های موردنیاز شغلی به‌شدت افزایش‌یافته است و این موضوع به از میان رفتن برخی مشاغل یا ایجاد مشاغل جدید منجر شده است، به‌عنوان‌مثال در حال حاضر کلاس‌های تایپ با ماشین تایپ تعطیل و در مقابل تخصص‌های مختلف وب، برنامه‌نویسی کودک و نوجوان، هوش مصنوعی و تعمیرات موبایل افزایش‌یافته است، بنابراین می‌توان گفت که آموزش‌های کوتاه‌مدت صنعت جدیدی در امر آموزش ایجاد کرده‌اند که بعضاً از آموزش‌های بلندمدت کارآمدتر هستند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی قزوین جهاددانشگاهی استان قزوین معاونین آموزشی جهاد دانشگاهی اموزش قزوین


نظر شما :