مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاددانشگاهی قزوین:

تشکیل بیش از ۲۰۰ پرونده ناباروری در ۲ ماه نخست سال

۰۹ خرداد ۱۴۰۳ | ۱۱:۰۰ کد : ۷۲۰۴۳ ستادی معاونت پژوهشی درمانی اخبار برگزیده
مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین گفت: بیش از ۲۰۰ پرونده با موضوع درمان ناباروری از ابتدای سال جاری تاکنون در مرکز درمان جهاددانشگاهی تشکیل شده است.
تشکیل بیش از ۲۰۰ پرونده ناباروری در ۲ ماه نخست سال

به گزارش روابط‌عمومی جهاددانشگاهی استان قزوین،‌ مرتضی سیاهکلی مرادی، مدیر برنامه‌ریزی و توسعه پژوهشی جهاد دانشگاهی قزوین اظهار کرد: درمان ناباروری یکی از مهم‌ترین اقدامات در حوزه جمعیتی به شمار می‌رود. بدیهی است که درمان ناباروری در حوزه اجتماعی اثرگذاری بالایی دارد و نیازمند توجه ویژه است.

وی بابیان اینکه آمارها حاکی از آن است که یکی از عوامل اصلی در طلاق، موضوع ناباروری زوجین است؛ افزود: در مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین بیش از ۲۰۰ پرونده درمان ناباروری از ابتدای سال جاری تا به امروز تشکیل شده است. همچنین گفتنی است که این مرکز علاوه بر خدمات‌دهی به هم‌استانی‌ها از سایر استان های همجوار مراجعه کننده دارد و به آن‌ها خدمات می‌دهد.

مرادی تأکید کرد: متأسفانه موضوع ناباروری شیب رشد جمعیتی استان را نزولی کرده است؛ در حالی که با تمرکز بر حوزه ناباروری، می‌توانیم شاهد اثرات مثبتی در حوزه جمعیتی باشیم.

این مسئول ادامه داد: مجموعه جهاد دانشگاهی بر اساس رسالت ذاتی خود، به‌عنوان یک‌نهاد توسعه و پیشرو بر روی موضوع ناباروری تمرکز کرده تا بتواند با استفاده از ظرفیت دانش فنی و بومی دستاوردهای مؤثری در این زمینه داشته باشد؛ تا جایی که امروز به لطف خدا و همت دانشمندان ما، در این زمینه از مراجعه به خارج از کشور بی‌نیاز شده‌ایم و حتی این موضوع روند معکوس هم پیدا کرده است.

مرادی به طرح راه‌اندازی یک مجتمع تحقیقاتی و درمانی در شهرک مینودر قزوین اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت افزایش سرانه درمانی در استان یک قطعه زمین به مساحت ۱۰ هزار مترمربع در شهرک مینودر برای احداث و راه‌اندازی مجتمع تحقیقاتی و درمانی در نظر گرفته‌ایم که ساخت آن نیازمند اعتبار و حمایت‌های ویژه از سوی دستگاه‌های مرتبط و همچنین خیران حوزه سلامت است.

مدیر مرکز درمان جهاددانشگاهی استان قزوین بیان کرد: هزینه درمان ناباروری در جهاد دانشگاهی پایین‌تر از سایر مراکز درمانی است، بنابراین زوج‌هایی که دغدغه اقتصاد دارند؛ می‌توانند با مراجعه به مرکز درمان جهاددانشگاهی قزوین واقع در سه‌راه خیام، ابتدای خیابان بلاغی با تعرفه نیمه‌دولتی به درمان ناباروری بپردازند.

مرادی در پایان گفت: جهاد دانشگاهی تمام تلاش خود را به کار گرفته تا خانواده‌ها و زوج‌های نابارور بتوانند صاحب فرزند شده و حتی افرادی که در تولد فرزند دوم و سوم نیز با مشکل مواجه هستند، بتوانند با مراجعه به این مرکز از نعمت فرزندان بیشتر برخوردار شوند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: جهاددانشگاهی قزوین جهاددانشگاهی استان قزوین درمان ناباروری قزوین


نظر شما :