تلاش خبرگزاری ایسنا و جهاد دانشگاهی قزوین برای بهبود فضای فرهنگی جامعه

۰۱ آبان ۱۴۰۲ | ۰۶:۰۰ کد : ۶۳۸۵۰ ستادی معاونت فرهنگی اخبار برگزیده
مدیر اداره هنر و رسانه جهاد دانشگاهی قزوین گفت: خبرگزاری ایسنا و جهاد دانشگاهی مکمل هم هستند گاهی ایسنا اعتبار جهاد دانشگاهی است و گاه جهاد دانشگاهی به ایسنا اعتبار می‌بخشد و به همین جهت هر ۲ واسطه معرفی هم هستیم، معتقد هستم ایسنا و جهاد دانشگاهی می‌توانند در مسیر پیشرفت همراه هم باشند و در کنار هم برای هرچه بهتر شدن فضای فرهنگی جامعه گام بردارند.
تلاش خبرگزاری ایسنا و جهاد دانشگاهی قزوین برای بهبود فضای فرهنگی جامعه

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی واحد قزوین، زهرا عبداللهی با اشاره به اینکه خبرگزاری ایسنا و ایکنا زیر نظر مجموعه دانشگاهی در قزوین فعالیت می‌کند، اظهار کرد: سال ۷۸ که خبرگزاری ایسنا تأسیس شد مقام معظم رهبری خطاب به خبرنگاران ایسنا فرمودند اخبار خوب، مفید و امید بخش مخابره کنید و ما نیز در استان قزوین همواره سعی کرده‌ایم این سه کلید واژه را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

وی افزود: گاه این شائبه وجود دارد که هدف از انتشار گزارش‌های انتقادی میدان دادن به دشمن است اما ما با انتشار اخبار و گزارش‌های انتقادی قصد داریم امید در مردم ایجاد کنیم که بدانند رسانه چشم بیدار آن‌هاست و به مسئولین تذکر می‌دهیم تا برای رفع مشکلات قدمی برداریم.

مدیر اداره هنر و رسانه جهاد دانشگاهی قزوین بیان کرد: خبرگزاری ایکنا نیز خبرگزاری تخصصی حوزه قرآنی است که زیر نظر مجموعه جهاد دانشگاهی فعالیت می‌کند؛ ما در خبرگزاری ایکنا به صورت اختصاصی اخبار حوزه قرآنی، دینی، مذهبی و فرهنگی را منتشر می‌کنیم.

وی گفت: از سال ۹۸ طی جلساتی که با معاون فرهنگی داشتیم تصمیم گرفتیم کار جدیدی را تحت عنوان فعالیت تخصصی خبرنگاران ایسنا در حوزه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی را آغاز کنیم، در نهایت ۳ خبرنگار برای این حوزه‌ها نظر گرفتیم و ذیل آن پرونده‌هایی مستمر تعریف کردیم تا خبرنگاران در میان اخبار روتین به پیگیری پرونده‌های خبری مؤثر بپردازند. 

عبداللهی عنوان کرد: به طور مثال در حوزه فرهنگی به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، در حوزه اجتماعی به مشکلات محلات حاشیه‌نشین و در حوزه اقتصادی به موضوع شعار سال در حوزه‌های مختلف پرداختیم.

در مسیر مطالبه گری ثابت قدم هستیم

وی بیان کرد: در این مسیر همواره سعی کردیم که پرونده‌ها را به سوی موضوعات مردمی بیشتر سوق دهیم به طور مثال به اینکه از گاز LPG به جای گاز CNG در دوگانه‌سوز شدن ماشین‌ها استفاده می‌شود، ورود پیدا کردیم تا با مطالبه‌گری مانع خطرات جبران ناپذیر آن شویم.

مدیر اداره هنر و رسانه جهاد دانشگاهی قزوین با اشاره به اینکه همچنان سعی داریم روند پیگیری مستمر و بستن پرونده‌ها را ادامه دهیم، تأکید کرد: شخصاً بنده و مهندس پیله‌چی که مدیرمسئول ایسنا در قزوین هستند اعتقاد داریم آنچه خبرگزاری معمولی را به یک خبرگزاری عالی و مورد رجوع تبدیل می‌کند پیگیری مستمر سوژه است.

وی افزود: به مدت ۶ سال است که مسئولیت سردبیری خبرگزاری ایسنا را بر عهده دارم و در این مدت سعی کرده‌ام پیگیری مستمر سوژه را جزو دستور کار این خبرگزاری قرار دهم هر چند که کم شدن خبرنگاران و رفتن خبرنگاران به بخش‌های دیگر جهاد دانشگاهی از شدت و قدرت پیگیری پرونده‌های خبری کاسته است اما نقشه راه خبرگزاری ایسنا قدم برداشتن در راستای حل مسائل مردم با ایجاد پرونده‌های خبری است.

عبداللهی گفت: در خبرگزاری ایکنا نیز یکی از مهم‌ترین رسالت‌های ما واکاری مشکلات مؤسسات قرآنی است که در این راستا با مدیران مؤسسات میزگرد برگزار می‌‌کنیم و سپس خروجی احصای مشکلات را به صورت پرونده خبری به مسئولان امر ارائه می‌دهیم.

وی ادامه داد: ایکنا خود را مسئول احصای مشکلات مؤسسات قرآنی می‌داند چراکه این خبرگزاری به واسطه رسالت و دسترسی‌هایی که دارد، می‌تواند در این راه قدم‌هایی مؤثر بردارد که خوشبختانه تا کنون نیز در این مسیر قدم‌هایی مثبت برداشته‌ایم و با برگزاری میزگردهایی تحت عنوان مشکلات مؤسسات قرآنی و انتشار آن در خبرگزاری ایکنا موجب رفع شدن آنی مشکلات مؤسسات شده‌ایم.

معرفی ستاره‌های قرآنی در ایکنا

سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا در قزوین تصریح کرد: همچنین یکی از سوژه‌های دیرینه‌ای که خبرگزاری ایکنا در قزوین انجام می‌دهد پرداختن به ستاره‌های قرآنی است، در این سوژه به سراغ فعالان قرآنی که تلاش می‌کنند در مسابقات قرآنی شرکت کنند اما دیده نمی‌شوند، می‌رویم تا این افراد را به عنوان الگو مخاطبان معرفی کنیم.

وی افزود: در ایکنا نیز پرونده‌هایی چون قرآنیان قزوین، تفسیر روانشناسانه دعای ابوحمزه ثمالی و تفسیر روانشناسانه دعای مجیر را انجام داده‌ایم، همچنین سوژه‌های فرهنگی همچون چگونگی تربیت کودک، جمعه‌های مهدوی و نقش زنان در دوره ظهور در این خبرگزاری در حال انجام است.

عبداللهی عنوان کرد: در سال‌های گذشته در خبرگزاری ایسنا پویش‌هایی تعریف کردیم به طور مثال پویش «زندان جای مادران نیست» را برگزار کردیم و توانستیم با هدیه‌هایی که در این پویش مردم به حساب جهاد دانشگاهی واریز کردند سه مادری که به خاطر مبالغ اندک در زندان بودند را آزاد کنیم و آنان را به آغوش گرم خانواده بازگردانیم.

وی گفت: اعتقاد دارم رسالت ایسنا امید آفرینی است و برگزاری پویش یکی از خلاقیت‌های خبرنگاران ایسنا بود که توانستیم در این حوزه قدم برداریم و فعالیتی مؤثر از خود به یادگار بگذاریم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: عنوان شغلی‌ام در جهاد دانشگاهی مدیر اداره هنر و رسانه جهاد دانشگاهی قزوین است و به کارگیری واژه هنر در این سمت به این جهت است که کار هنری نیز انجام می‌دهیم، در همین راستا قاطعانه اذعان می‌کنم خبرگزاری ایسنا در طول ۱۰ سال گذشته بهترین سرویس عکس قزوین را داشته و این موفقیت حاصل تلاش شبانه روزی عکاسان این خبرگزاری است.

وی افزود: فعالیت‌های ویدوئی نیز در خبرگزاری ایسنا تحت عنوان کلیپ‌های چند رسانه‌ای برای پرداختن به موضوعات مختلف انجام شده است تا از یک کار گزارشی ویدوئی به یک کار فاخر ویدوئی برسیم، حاصل این زحمات در سایت و پیچ اینستاگرام ایسنا موجود است.

سردبیر خبرگزاری ایسنا و ایکنا در قزوین گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده در ایسنا پرداختن به سوژه‌های فرهنگی و کتابخوانی است تا بتوانیم سهمی در افزایش کتابخوانی استان داشته باشیم، خوشبختانه در این طرح با عنوان «کتابیار» ۳۲ شماره معرفی کتاب منتشر کردیم.

وی در پایان عنوان کرد: ایسنا و جهاد دانشگاهی مکمل هم هستند گاهی ایسنا اعتبار جهاد دانشگاهی است و گاه جهاد دانشگاهی به ایسنا اعتبار می‌بخشد و به همین جهت هر 2 واسطه معرفی هم هستیم، معتقد هستم ایسنا و جهاد دانشگاهی می‌توانند در مسیر پیشرفت همراه هم باشند و در کنار هم برای هرچه بهتر شدن فضای فرهنگی جامعه گام بردارند.

انتهای پیام

کلید واژه ها: خبرگزاری ایسنا خبرگزاری ایسنا قزوین خبرگزاری ایکنا خبرگزاری ایکنا قزوین خبرگزاری خبرگزاری ایسنا ایکنا ایسنا خبرنگاران ایسنا ایسنا ایکنا دانشگاهی جهاد دانشگاهی رسانه جهاد دانشگاهی


نظر شما :